Kui oled ületanud 40. eluaasta künnise, siis oled ehk märganud, et energia kipub kiiremini kaduma. Võibolla on ka vöökohale kogunenud mõned lisasentimeetrid, kuigi toitumine ei ole muutunud. Et püsida ka edaspidi terve ja vormis, siis tuleks oma menüüs mõned korrektuurid teha.

Sa ei kujuta endale midagi ette, vaid selles eas ainevahetus aeglustub ja langeb ka östrogeenitase, mistõttu vajad mõningaid muudatusi, et püsida terve ja heas vormis, kirjutab prevention.com.

10 lihtsat muudatust sinu menüüs, mis aitavad sul nende muutustega võidelda:

1. Rohkem kaltsiumit

Vaata, et tarbiksid päevas kaltsiumirikkaid toite

2. Tarbi rohkem valku

Vananedes kaotame me lihasmassi, kuid selle vältimiseks tuleks tarbida proteiinirikkaid toiduaineid. Abiks on ka trennis raskuste tõstmine, et kasvatada lihasmassi.

3. Vähem soola sinu toidus

Puhitus ja ebamugav tunne kõhus pole meist kellelegi võõras tunne. Mida aasta edasi, seda olulisem on vaadata, mida suhu pistad. Soola ei tarbi sa seda ainult ise toidule lisades. Vaata, mida on lisatud su lemmik pähklitele? Muffinitele? Või küpsistele? Salatikastmed, kartulikrõpsud, kastmed, külmutatud toidud jne.

4. Söö nädalas vähemalt kaks korda  rasvast kala

Su keha vajab D-vitamiini.
 
5. Aeg proovida kinoad
 
Kõht püsib kauem täis ja aitab võidelda isude ja ülesöömisega.
 
6. Rohkem rohelist ja värsket
 
7. Söö rohkem sojatooteid
 
Sojatooted võivad vähendada üleminekuperioodil tekkivaid vaegusi.
 
8.  Planeeri oma toidud ja vahepalad pigem päeva esimesse poolde
 
9. Palsamiäädikas menüüsse
 
Hea abiline kastmete valmistamisel. Lisaks hea ka sinu südamele.
 

10. Söö rasva, et kaotada rasva.

Rasvane kala, oliivõli, pähklid. Loomulikult ei tohi unustada ka puuvilju ja juurvilju.

Jaga artiklit

0 kommentaari

Päevatoimetaja

Kristin Aasma
Telefon 51993733
kristin.aasma@ohtuleht.ee

Õhtuleht sotsiaalmeedias

Õhtuleht Mobiilis